تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - معرفی کامل MVM
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفی کامل MVM

سلام! با بررسی آنالیزهای سایت گوگل و وبگذر تعدادی از مطالب مهمی که کاربران دنبال اونها بودن رو لیست کردیم و در میان اونها عده ی بسیار زیادی به دنبال اطلاع از شرایط خودروی چینی چری (کیو کیو) بودن بخاطر همین امروز پس از مدتها دوباره یک معرفی خودرو رو خواهیم داشت.

معرفی ام وی ام> حتما همه ی شما قصه ی کپی برداری این خودرو از مدل آمریکایی ماتیز رو به همراه کلی شایعات و اتهامات مختلف در وب خواندید پس من به اصل ماجرا میپردازم. این خودرو حدود ۲ سال هست که وارد ایران شده و در گروه کرمان موتور ساخته میشه.

- تا به اینجا کم مصرف ترین خودروی ایران بوده و این بعنوان یک مزیت بزرگ بعد از سهمیه بندی بنزین به حساب میاد

- قیمتش در ایران حدود ۷ میلیون هست که در بعضی جاها گفته شده قیمت اصلی اون ۲۰۰۰ دلاره و در بعضی جاهای دیگه به ۶۰۰۰ دلار اشاره شده

- خودرویی هست که از لحاظ ایمنی کاملا تست شده (تستهای تصادف/فشار هوا) اما نباید ازش انتظاری بیش از خودروهای معمولی رو داشته باشید مطمئن باشید که یک خودروی استاندارد رو سوار میشید

- در میان هم رده های خودش مزیتهای زیادی داره مثل کیسه ی هوا / کولر قوی / موتور ست شده با بدنه

- رقیبانش رنو پی کی (موتور ژراید - بدنه ی رنو) / پراید / پژو آردی (موتور پیکان - بدنه ی پژو) که هیچ کدوم در قبال قیمتشون به اندازه ی ام وی ام به شما امکانات نمیدن

- خدمات پس از فروش (قطعات یدکی / تعمیرات) در سراسر ایران وجود داره

حالا چند پاراگراف مطلب که از منابع مختلف در آواردم و خیلی مفید به نظر میرسن رو به خاطر عدم نمایش در نتایج گوگل اینجا کپی میکنم (منابع ذکر شده) :

آیا برای قد شما مناسب است؟ > در این خودرو حتی اگر قد شما ۱۸۵ سانت باشد با عقب کشیدن کامل صندلی به راحتی و بدون درگیر شدن پاهایتان با فرمان می توانید رانندگی کنید . در این شرایط در صورتی که سرنشین عقب  هم قد شما باشد برای آنکه حتی اندکی آزرده نشود بهتر است تعارف کرده و او را به نشستن در جلو دعوت کنید. اما در این شرایط جای کافی برای شخصی با قد ۱۷۵ سانت وجود دارد .

خدمات پس از فروش همیشه خوب است؟! > در مورد خدمات پس از فروش باید گفت که سرویس کاران این خودرو بیشتر تعویض کارند تا تعمیر کار . بد نیست از تعمیرگاه های شخصی مطمئن گاها استفاده کنید . ضمن اینکه تعمیرگاه های مجاز این خودرو بعضا لوازمات یدکی خودرو را ندارند که سنسور سرعت سنج و یا سپر خودرو از این دست است .که شاید طبق رسم معمول با افزایش تعداد این خودرو در سطح شهر تعدادی انسان خیر و سودجو اقدام به وارد کردن لوازم یدکی و تزئینی آن کنند .

یک مقایسه ی کوچک > پیش از آنكه در مورد این خودرو صحبتی به میان بیاوریم ابتدا می باید این خودرو را ‏، نه در رده جهانی بلكه در قیاس با كلاس خود در ایران مقایسه كرد . مطمئنا با بازار بسته خودرو در ایران ، امكان انتخاب بین دو تا سه مدل بسته به نوع امكانات و قیمت میسر می باشد . شاید بتوان این خودرو را از میان خودروهای در حال تولید تنها با پراید مقایسه كرد . چرا كه دوو ماتیز كه می توانست رقیب سر سختی برای این خودرو باشد ، دیگر تولید نمی شود و مدلهای موجود آن حداقل عمری سه ساله دارند . كه علاقه خرید به خودروی صفر كیلومتر ، به نوعی دوو ماتیز را از دور خارج می كند مگر برای دوستداران آن .  در ابتدای انتخاب این خودرو آنچه كه باعث قوت قلب می شود ، جدید بودن خودرو ، ظاهر قابل قبول و امكانات آن در مقایسه با پراید است و در مقابل موتور ضعیف تر به واسطه داشتن سه سیلندر ، جثه كوچكتر آن و همچنین كشور سازنده و نداشتن عنوان جهانی و همچنین سابقه تولید طولانی  ،  باعث می شود تا بازنگری بیشتری در خصوص خرید چنین خودرویی داشته باشیم .

یک ام وی ام سوار! > به نظر من سوار شدن بر خودرویی با كلاس متوسط و با قیمتی حدود پانزده میلیون تومان تجربه ای از رانندگی را برای شما ایجاد میكند كه پذیرش سوار شدن بر خودروهایی با قیمت  و كلاس پایین تر سخت به نظر می رسد . لذا در این شرایط باید به دنبال خودرویی بود كه حداقل امكانات و راحتی خودروی قبلی را داشته باشد. من با همین دیدگاه  ، بین خودروهای تولید داخل ، با قیمتی حدود هفت میلیون تومان به بررسی پرداختم . در این میان پژو RD ، پراید و MVM 110 تنها خودروهایی بودند كه در یك رده قیمتی قرار می گرفتند . در وهله اول پژو RD را با وجود داشتن موتور قویتر نسبت به سایرین و همچنین داشتن فرمان هیدرولیك و كولر ، به جهت دور بودن ظاهر آن از متد روز از ذهن پاك كردم پس فقط پراید و MVM 110  می ماند . لذا در انتخاب میان این دو ،  اولین گزینه برای من وجود فرمان هیدرولیك بود كه در پراید یافت نمی شد و شاید قویترین عامل به حساب می آمد . نكته دوم توان حركتی خودرو بود كه طبیعتا پراید به واسطه داشتن یك سیلندر بیشتر بهتر عمل می كند . سوم به روز بودن ماشین ( ویا به عبارتی ماشینی كه نظر دیگران را به خود جلب كند ) كه یقینا پراید با توجه به سابقه تولید 12 ساله اش ، علی رغم تغییر ظاهری آن دیگر چنین جذابیتی ندارد . پس تا اینجا برتری با MVM 110  بود  ، اما ناشناختگی خودرو باعث بروز تردید می شد ،  تنها راه پرس و جو از نمایندگیها و مصرف كننده های این خودرو بود لذا در ابتدا برای چندین بار به یك نمایندگی سرزدم ،‌ نمایندگی بطور قاطع از این خودرو نسبت به پراید حمایت می كرد ، و از آنجا كه نمایندگی مذكور قبلا جزء شبكه خدمات پس از فروش سایپا بود ، اظهاراتش فنی به نظر می رسید . این بار نوبت به دارندگان این خودرو بود ، تا بتوان از طریق آنها از تجربیاتشان استفاده برد . كه باعث شد تا به محض اینكه خودروی مورد نظر را  در خیابان هنگام پارك و یا هنگام حركت می دیدم به سراغ راننده آن رفته و در مورد خودرو سوالاتی می كردم .  شاید با  بیش از ده مورد ، از میان زن و مرد و پیر و جوان برخورد داشتم و  سئوالاتم را از آنها  می پرسیدم  كه در هیچیك از موارد نظر منفی وجود نداشت . در این بین یكسری آنرا با عبارت "خوبه ، بد نیست " و یك سری با قاطعیت آنرا تایید می كردند آنچنان كه فكر می كردم از عاملان فروش شركت مدیران خودرو می باشند كه البته چنین نبود  ،‌ در این شرایط عزم اینجانب جهت خرید این خودرو جزم گردید و پس از ثبت نام طی مدت كوتاهی برای تحویل یك دستگاه خودروی  MVM 110 به محل تحویل مراجعه كردم.

تجربه ی رانندگی با ام وی ام > با ورود شما به این خودرو ترکیب چشم نوازی از رنگ طوسی ـ کرم داشبورد با رنگ تودوزی به شما آرامش را القاء می کند . صندلیها دارای نشیمن نرمی است صندلیهای جلو با دو اهرم و به راحتی تنظیم فاصله و زاویه می شوند و برای من با قد ۱۸۵ سانت . نشیمن صندلی راحت بوده  و با تنظیم فاصله صندلی با پدالها و به عقب دادن آن تا یک درجه (دنده) مانده به انتها باعث حرکت راحت پاها می شود . پس از آن زمان تنظیم آینه عقب و آینه های جانبی است . که به واسطه برقی بودن آینه های جانبی کار ساده است اما دید آینه ها کافی نیست و خودروهایی که از سمت راست در حال گذر  و یا سبقت هستند پس از آنکه از دید آینه عقب خارج می شوند با تاخیر در آینه سمت راست رویت می شوند . حال نوبت به شروع رانندگی است آنچه که در ابتدای شروع رانندگی با این خودرو نظر شما را جلب می کند . کلاچ بسیار نرم و سپس دنده و پدال گاز سفت آن است . شاید اگر کلاچ اندکی سفتر بود این احساس سفتی و سختی در مورد گاز و دنده کمتر حس می شد . پس از آن فرمان بسیار نرم این خودرو شما را غافلگیر می کند . در واقع شما به راحتی با گذاشتن دو انگشت در میان فرمان می توانید در حالت توقف فرمان را کامل بچرخانید . که این یک مزیت بسیار بزرگ است . با شروع حرکت به جهت سفت بودن پدال گاز احساس کندی در حرکت می شود و با رسیدن به دور موتور ۳۵۰۰ سرعت شما حدود ۳۰Km/h خواهد بود . در دنده دو وضعیت بهتر می شود و سرعت شما به ۵۰Km/h می رسد و خودور بسیار روانتر عمل می کند . در دنده سه شما به سرعت ۸۰Km/h می رسید و  در دنده چهار در حالتی بسیار روان شما با افزایش دور موتور به ۴۵۰۰ می توانید به سرعت ۱۱۰Km/hدست پیدا کنید و اینجانب خودور را در دنده پنج و با دور موتور ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ به سرعت ۱۵۰Km/h رساندم که البته اگر کنترل نامحسوس ترافیک من را متوقف می کرد شاید جالبترین گزینه برای پخش در تلویزیون بود چون از نظر خیلی ها چنین سرعتی به این خودور نمی آید . ولی من می گویم با کولر خاموش به راحتی می شود . 

+ ۵ مطلب بالا از وبلاگ علاقه مندان ام وی ام ( mvm-club.blogfa.com )

چند توصیه از دارندگان و ندارندگان! >

- با سلام به دوستذاران حقیقت در اینكه خیلی مسایل در مورد ورود انواع كالا به كشور وجود داره شكی نیست ولی بنده حقیربجزب ام و و بنز تقریبا همه نوع ماشین داشتم ودرحال حاضر م وی ام دارم وتمام ایران رو گشتم ضمنا اتوبان ساوه تا 180كیلومتر دراوردم اگر شك داری یكی بخر....

- منم 3 ماهه یکیشو دارم 2 ماه در موردش تحقیق کردم بعد خریدم واقعا نسبت به سه سیلندر بودنش قدرت و شتاب اون قابل تحسینه تو اتوبان هشتگرد من تا 160 تا سرعت رو بدون اینکه امپراب اون نیم درجه بالاتر بره ماشین اخ نگفته میرفت تازه یه مسافرت اهوازم باهاش رفتم که تو اتوبانهای اهواز کولر دایم روشن سرعت 140 تا 150 تا میرفتم 4 نفر هم سوار ماشین بودن ماشین اخ نمیگفت امپر اون اصلا بالا نمیره واقعا نسبت به پرایدو پی کی و اردی سالار هست ببینم کدوم اونا مسافت 300 کیلومتری رو کولر روشن یه کله 140 150 تابری جوش نمیارند یا داغ نمیکنند.

- سلام .من بعد از چند سال از خارج از کشور برگشتم و با مطالعه کمی یک ام وی ام خریدم واقعآ در حد استانداردهای ماشینهای اروپایی کوچک جوابگوی راننده و سرنشین های آن میباشد .در ضمن 2 بار هم مسافرت دور رفتم و واقعآ راضی بودم .

- من 5 ماهه گرفتم قبلش یه پرشیا داشتم احتیاج به مایه داشتم فروختمش بجاش ام وی ام گرفتم .
بعرض آقایونی که بدون اطلاع نظر میدن برسونم این ماشین فوق العاده است نسبت به قیمتش عالیه . بعد اینکه پرشیافروختم فکر نمیکردم با 7 میلیونی که برام مونده بتونم ماشینی بگیریم که حداقل راحتی پرشیاباهاش تجربه کنم ولی بعد از مشورت با یه اهل فن به این نتیجه رسیدم که ام وی ام بهترین ماشینی که با این رنج قیمت میشه تو ایران خرید . خدا وکیلی ماشینه عالی و راحتیه امکاناتشم که مطابق با امکانات روز دنیاست . در ضمن با نظر شماره 26 کاملا موافقم چون خودمم همچین تجربه ای داشتم . به کسایی هم که میخوان این ماشینو بگیرن توصیه می کنم وقتو از دست ندن و محکم قدم بر دارن .

- سلام من امروز خیلی با این ماشین سواری خوردم.خیلی گاز میخوره یعنی به راننده میگه بازهم گاز بده.درحالی که سرعت ماشین خوبه و نیازی به گاز دادن نیست .امکانات ماشین هم در حد یک پرشیا است.از نظر قیمت هم در حد پراید است .مصرف کم بنزین یکی دیگر از خوبی های این ماشین است 3لیتر در100کیلومتر.فکر کنم اگر مسافرکش ها این را میدونستند با خرید این ماشین نونشون تو روغن بود.قطعاط ارزان این ماشین یکی دیگر از خوبی های این ماشین است .قیمت در سندوق عقب در حدود 50 هزار تومان است.رانندگی با ان اسان است چون دید خیلی خوبی دارد و چون ابعاد ماشین کوچک است کنترل ان بسیار راحت است.ای کاش همه تاکسی های توی شهر و تاکسی سرویس ها از این ماشین استفاده میکردند.

- من حدود 3 ماهه که یه mvm خریدم، قبلا هم پراید داشتم. ولی اینو جدی میگم که پراید ممکنه شتابش یه کم بیشتر از mvm باشه ولی سواری mvm با پراید از زمین تا آسمون فرق میکنه، من تو اتوبان کرج تا سرعت 170 هم باهاش رفتم البته اگه بازم گاز میدادم میتونست بیشتر هم بره. برادر من ماتیز داره به نظر من mvm هم صندلی های راحت تری داره و هم امکانات بیشتر! چهارتا شیشه هاش برقیه، سیستم ضد سرقت داره، فرمونش خیلی نرم تره، 12 سوپاپه کسانیکه یه ماشین راحت میخوان و پولشون در این حدوده پیشنهاد میکنم پراید و RD نخرن این ماشین از اونا بهتره البته یه نقصهایی هم داره مثلا اینکه ضبط صوتی که روش بستن مفت نمی ارزه!

- من داییم تو کرمان خودرو کار می کنه و یکی از مذیرانی هستش که اطلاعات فنی خیلی بالایی داره،درواقع جزو گروهی بوده که برای اولبن بار توابران ماتیزو ریختن پایین و جمعش کردن،خلاصه خیلی بارشه .من ازش در مورد mvm که سوال کردم( چون بودجهء من به لیزینگی 2.5 میلیون پیش ماهی 125،000 تومان جور در میاد)گفت در درجهء اول ماتیز بهتره ولی خوب صفرش تو بازار نیست ، اما mvm هم ماشینه خیلی خوبیه فقط تنها ایراذش خدمات پس از فروش هستش،مثلا تصادف کنی سپره جلوی نوش پبدا نمیشه حتی تو نمایندگی . در کل مدیران خودرو ضعف مدیریت داره..........من تمام نوشته های دوستانو خوندم بازم نتیجه گرفتم که ماشین خوبیه برای منکه بیشتر ندارم.البته لیزینگش 2.5 میلیون شایدم بیشتر میاد روش.

- سنگینی قسمت عقب آن باعث میشه که در ترمز های شدید ماشین چپ نکنه(برخلاف پراید).تقویت درب و بدنه، ایمنی اونو افزایش داده (برخلاف پراید)در بین خودروهای زیر 10 میلیون تومان،بهترینه،ولی یادتون باشه که این یک سواری خانوادگیه،یعنی باهاش نباید مسافرکشی کرد.مصرف کم بنزین اون هم به نفع جیب شماست و هم به نفع دولت ،لازم هم نیست که زود به زود بروید باکتون رو پر کنید،طراحی جالب داخل اون به شما احساس آرامش میده،با یه دست روکش خوش رنگ و لطیف،طعم یه رانندگی آرام و بالذت را خواهید چشید.

+ ۸ کامنت بالا از ( http://www.lostlord.com )

کلام آخرین > در آخر دوستان فکر میکنم هیچ وقت به شایعات توجه نکنید براتون خیلی بهتر باشه - سعی کنید اون چیزی که قبلا دیگران تجربه کردن رو سرمشق قرار بدید. امکانات فنی هم در سایت رسمی مدیران خودرو موجود هست - سوالات شما در بخش پرسش و پاسخ (لینک در منوی سایت) حتما جواب داده میشه - یا حق...


What makes you grow taller during puberty?
دوشنبه 27 شهریور 1396 02:48 ق.ظ
It is appropriate time to make some plans for the longer
term and it is time to be happy. I've read this put up and if I may I
desire to recommend you few attention-grabbing issues or suggestions.
Perhaps you can write subsequent articles regarding this article.
I desire to learn more issues about it!
Francisca
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 11:10 ب.ظ
We are a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website provided us with helpful info to work
on. You've performed an impressive task and our whole community can be grateful to you.
Rene
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 02:01 ب.ظ
Good day very nice website!! Guy .. Excellent .. Wonderful
.. I'll bookmark your site and take the feeds additionally?
I am happy to seek out a lot of helpful information right here in the submit,
we need develop extra strategies on this regard, thanks for sharing.
. . . . .
BHW
پنجشنبه 31 فروردین 1396 10:06 ق.ظ
This is the perfect site for anyone who would like to understand this topic.
You realize a whole lot its almost tough to argue with you
(not that I actually will need to…HaHa). You certainly
put a brand new spin on a topic that has been discussed for ages.
Wonderful stuff, just wonderful!
عباس افسری
جمعه 19 دی 1393 08:57 ب.ظ
ممنون به خاطرلین صفحه .من خودروی ام وی ام 530 دارم لطفا بفرماییددرشرایط عادی امپراب درکجابایدباشد.باتشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان