تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - معرفی لوگان
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفی لوگان

 

 

MVM طاقت ماندن ندارد! > خودروی چینی MVM که قرار بود جای پیکان را بگیرد اکنون در شرایط سختی به سر میبرد. با اینکه این خودرو امکانات و تجهیزات کافی را داراست و کمترین مصرف سوخت را در بین خودروهای داخلی دارد اما با قیمت بالایی که دارد نتوانسته نظر خریداران را جلب کند. از ابتدای سال جاری تنها 760 دستگاه از این خودرو تولید شده است و در ماه گذشته تولید این خودرو تقریبا به صفر رسیده بود.

 

سمند در اوج > از ابتدای سال جدید میلادی حدود 200 دستگاه سمند به سوریه صادر شده است. در روسیه سفید نیز تولید سمند از 3 ماه دیگر آغاز میشود و با گذشت 3 سال به بیش از 6 هزار دستگاه خواهید رسید.

 

قیمت خودرو افزایش یافت > با اعلام اعمال عوارض 9 درصدی در سال آینده، مردم برای خرید خودرو اقدام کرده اند و همین افزایش خرید باعث بالا رفتن قیمت خودرو شده است. قیمت پراید و پژو GLX هر کدام حدود 200 هزار تومان، فولکس گل 100 هزار تومان و ریو که تا کنون چهار هزار دستگاه از آن وارد بازار شده نیز 80 هزار تومان افزایش قیمت داشته اند. انتظار می رود که قیمت خودرو در اسفند ماه به بالاترین حد برسد پس اگر قصد فروش دارید تا ابتدای اسفند صبر کنید و اگر قصد خرید دارید یا زودتر دست به کار شودید و یا تا بعد از عید نوروز صبر کنید.

 

یک جایزه بی نظیر! > شرکت ایران خودرو به برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سمند اهدا کرد. خوش به حالشان!

 

تولید بنز سواری در ایران > تا کنون نزدیک به 60 دستگاه مرسدس بنز کلاس E در ایران به صورت SKD  تولید شده است. از اوایل سال 85 مونتاژ قطعات و جوش و رنگ آمیزی بدنه در ایران انجام خواهد شد که تحت نظارت مرسدس ینز و در شرکت تاپ خودرو انجام خواهد شد. قرار است مراکز فروش و خدمات در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، رشت، تبریز و سپس در سراسر ایران ایجاد شود.

 

لوگان > حتما شما هم تا به حال با خودتان گفته اید که چرا قیمت خودروهای تولیدی در ایران با وضعیت اقتصادی مردم سازگار نیست. در ایران بیشترین فروش خودرو مربوط به آنهایی است که در محدوده قیمت 5 تا 9 میلیون تومان هستند که شامل پژو RD، پراید، ماتیز، پیکان و MVM می شود. پژو RD خودرویی است که به عنوان جاگزین پیکان برای ایران خودرو اهمیت زیادی دارد اما با توجه به کیفیت نسبتا پایین موتور و عدم وجود تناسب با بدنه زیاد شرایط خوبی را ندارد. ایران خودرو سعی کرد با پایین آوردن قیمت این خودرو مردم را تشویق به خرید آن کند اما تنها زیادی از افراد هنوز بر عقیده خود مبنی بر شرایط بد RD تاکید می کنند. اما پراید توانست بسیار خوب ظاهر شود به طوری که پس از پیکان بیشترین میزان تولید را در سال قبل داشت و امسال هم این رویه را طی کرده است. در این مورد هم نمیتوان به عنوان یک خودروی خانوادگی که نیازها را تا حد مطلوبی تامین کند نگاه کرد. ماتیز هم دیگر تولید نمیشود و اگر تولید میشد نیز با فضای کم داخلی و قدرت کم راه به جایی نمیبرد. وضعیت پیکان هم برای همه شما مشخص و معلوم است و تمام زندگی نامه آن را از حفظ هستید! خدا رحمتش کند. خودروی MVM هم در گل گیر کرده و احتمالا از دور خارج خواهد شد. حال شما بگویید، خریدار ایرانی به کدام یک از این خودروها دل خوش کند؟

در اینجا بود که شرکت رنو به فکر ساخت خودرویی ارزان، مطمئن و قابل رقابت با سایر محصولات برای خانواده های کشورهایی که مثل ایران، خودرو را بیشتر یک کالای لوکس میدانند افتاد. یک خودرو که بتواند تمام نیازهای خانواده های مختلف در کشورهای گوناگون را با هزینه پایین جواب دهد. در سال 1998 بود که شرکت رنو طرح مطالعاتی و تحقیقاتی پروژه ای را شروع کرد که هدفش ساخت خودرویی با عمر مفید زیاد و با هزینه اندک برای اقشار متوسط جامعه بود. در سال 1999 اولین ماکت این خودرو آماده شد. از آن زمان کار طراحی خودرو شروع شد و سر انجام روز موئود فرا رسید، ژوئن 2004. معرفی اولین خودرو از مجوعه "X90" که نامش لوگان بود.  شرکت رنو برنامه گسترده ای را برای تولید و فروش این محصول در نظر دارد که طی آن این خودرو در کشور های ایران، رومانی، روسیه، مراکش، کلمبیا و در آینده مناطقی دیگر تولید خواهد شد و از آنجا به نقاط دیگر صادر میشود. هزینه پایین تولید در این کشورها و ظرفیت بالای بازار داخلی آنها از دلایلی بود که رنو را برای انتخاب ترغیب کرد. ایران بازاری مناسب برای فروش این محصول است، تولید 800 هزار خودرو و فروش آنها نشان دهنده رشد محصوص این صنعت در ایران است. طبق آمار موجود، در حال حاضر برای هر هزار نفر در ایران تنها 70 دستگاه خودرو موجود است و از این تعداد نیز بخش قابل توجهی را خودروهای فرسوده تشکیل می دهند. تولید لوگان در ایران به وسیله شرکت رنوپارس انجام میشود که در مرداد ماه سال 83 و با سرمایه گذاری 51 درصدی فرانسه و 49 درصدی مشترک بین ایران خودرو، سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع تاسیس شد. این خودرو در همان ابتدا 50 درد داخلی خواهد بود و این یکی از مزیت های بزرگ پروژه رنوپارس برای ایران است. شرکت های زیادی برای ساخت قطعه در این پروژه دخیل هستند و ایران خودرو، سایپا و احتمالا پارس خودرو برای تولید نهایی همکاری خواهند کرد. قطعاتی که از ابتدا در ایران تولید خواهند شد عبارتند از تعلیق، اگزوز، اکسل ها، ترمز دستی و ترمز، عایق حرارتی، پمپ سوخت رسانی، سیم ها، سیستم تهویه، آمپر، پمپ روغن، پمپ آب، پلوس ها، کلاچ، دسته دنده، دینام، آفتابگیر، استارت موتور، برخی تزئینات، صندلی ها، پدال ها، جک، سینی زیر باک، باک بنزین، داشبورد، سپر، شیشه، آینه، برف پاکن، غربیلک فرمان، گیربکس به جز چرخ دنده ها و شاتون. قطعاتی مثل ECU، ترمز ABS، کمک فنرها، انژکتورها، کرانویل و پینیون ها نیز به طور کامل از رنو تامین میشوند چون دارای حساسیت بالایی هستند.

 

Logan :: outside 

 

هر سال 300 هزار دستگاه از این خودرو در ایران تولید خواهد شد که 80 درصد آن در داخل کشور به فروش خواهد رسید و 20 درصد دیگر صادر میشوند. این خودرو احتمالا در تابستان 1385 و با قیمت پایه شش میلیون و 700 هزار تومان تولید خواهد شد. به نظر میرسد با تعهدی که ایران خودرو و سایپا بابت قیمت این خودرو دارند، این بار بر سر قول خود بمانند و حداکثر آن را 7 میلیون تومان به فروش برسانند. خدمات پس از فروش توسط ایران خودرو و سایپا ارائه خواهد شد.

لوگان دارای موتوری از نوع K7M710 با ظرفیت 1600 cc دارای 4 سیلندر و با 8 سوپاپ که قدرتی معادل 100 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را ایجاد میکند. این موتور از استانداردهای روز دنیا گذشته است و دارای فناوری به خصوصی است. استاندارد آلایندکی یورو 3 را داراست و قابلیت کسب استاندارد یورو 4 را نیز دارد. گیربکس خودرو از نوع JH3 است که دارای 5 دنده جلو و دنده عقب میباشد. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع میله پیچشی است. نوع تایرها 185/65 R 15 است و قطر دایره دوران خودرو 10.5 است. ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است و امکان انتخاب سفارشی ABS و EBD (سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز بر حسب فشار) وجود دارد. حدا اکثر سرعت خودروی لوگان 175 کیلومتر در ساعت و شتاب (صفر تا صد) آن 11.5 ثانیه است. این خودروی دارای مصرف ترکیبی (میانگین در شهر و جاده) 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و ظرفیت مخزن بنزین آن 50 لیتر می باشد. طول این خودرو 4250 میلیمتر، وزن خودرو (بدون بار) 980 کیلوگرم و حجم صندوق عقب 510 لیتر میباشد که نسبتا بزرگ و جادار است. این خودرو به راحتی ظرفیت 5 سرنشین را تامین می کند. این خودرو طراحی بسار زیباتری را نسبت به دیگر خودروهای هم قیمتش، چه در داخل و چه خارج از خودرو داراست. درچه های هوا درون خودرو به صورت دایره شکل هستند. کنسول میانی با طراحی زیبای کنترلرهای سیستم تهویه در پایین و سیستم صوتی در بالاترین قسمت ساخته شده است. کیلومتر خودرو دارای مسافت شما دیجیتال و نمایشگر کامل قیمت های مختلف به همراه قسمت های نشان دهنده سرعت و دور موتور است. طراحی داخلی واقعا با پراید و پیکان قابل قیاس نیست. فضای زیاد برای پاهای سرنشینان جلو و عقب (بر خلاف پراید) و تودوزی زیبای صندلی ها نمای ویژه ای به داخل خودرو داده است. در خارج خودرو هم رینگهای استیل، چراغ های زیبای جلو و عقب به همراه طراحی هندسی وار خودرو واقعا زیباست. اگر این خودرو با قیمتی که قول داده شده به بازار عرضه شود قطعا درصد بالایی از بازار را از آن خود خواهد نمود. بنده هم اولین مشتریش!

 

Logan :: interview 

 

از سیناد چیزی میدونید؟ > آقای فارابی فر خواسته بودند که مطلبی درباه سیناد بنویسم ولی چون اطلاعات زیادی نداشتم از مطلب وبلاگ "اطلاعات درباره سیناد" استفاده کردم که عینا اینجا هستش :

"طرح خارجی : همانطور که در یادداشتهای قبلی ذکر شد طرح ظاهری سیناد ۱ توسط شرکت بی ام اس انگلستان آفریده شد و یکی از مشخصه های بارز آن چهره نسبتا خشمگین و عصبانی خودروهای سیناد ۱ در نمای جلوی خودرو است که تا حدودی این حالت دینامیک مدیون خطوط موجود بر روی درب موتور است که پس از تغییراتی که در این خطوط و نمای جلوی سیناد ۱ توسط کیش خودرو اعمال شد کمی از حالت خشمگین آن کاسته شد و خودروی سیناد ۲ شکل گرفت که طرفداران خاص خود را دارد . در مجموع ، سیناد ، ظاهری متفاوت را نسبت به خودروهای موجود در بازار ایران ارائه داد که مقبولیت آن دقیقا وابسته به سلیقه افراد است و نظراتی که در مورد آن مطرح گردیده کاملا متفاوت از یکدیگر بوده است .

فضای داخلی خودرو : اولین نکته ای که در هنگام سوار شدن بر خودروی سیناد جلب نظر می کند درب های بزرگ و نسبتا سنگین خودرو می باشد که در خیابانهای تهران گاهی دردسرساز می شوند و همچنین زاویه ماکسیمم باز شدن درها تا حدودی کم به نظر می رسد (جا داشت در میزان باز شدن درهای جانبی خودرو تجدید نظر صورت می گرفت ) . پس از قرار گرفتن بر روی صندلی ، آن را راحت می یابید مخصوصا برآمدگیهای جانبی صندلیهای جلو ساپورت مناسبی را در سر پیچها ارائه می دهند . نکته ای که در این بخش کمی تامل بر انگیز می نماید عدم وجود مکانیزم تنظیم ارتفاع صندلی جلو می باشد چرا که در حالت استاندارد کفی صندلیها از کف اتاق خودرو فاصله کمی دارد و اگر هم فردی نسبتا بلند قد باشید صندلی ساپورت کافی را برای رانها ارائه نداده و در سفرهای طولانی احساس خستگی می نمایید .  البته این مشکل ناشی از هم سطح بودن رکاب خودرو با کفی اتاق می باشد یعنی به علت بالا بودن کف خودرو سازنده مجبور شده تا ارتفاعی کمتر از ارتفاع مرسوم خودروهای دیگر برای پایه های صندلی ایجاد کند چرا که فضای کافی در بالای سر سرنشین ایجاد گردد. در مجموع خودرو دارای فضای ایده آل برای حمل پنج سرنشین حتی در سفرهای طولانی می باشد . در نمای داخلی سعی شده تا  با استفاده از طرح چوب بر روی داشبورد و غربیلک فرمان و دستگیره های در بر زیبایی محیط داخلی افزوده شود که کیفیت این قطعات در حدی کاملا معمولی به نظر می رسد همچنین داشبورد خودرو دارای طرحی زیبا است ولی متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ آن دور از انتظار است . قطعات تریم داخلی خودرو دارای طراحی مناسب می باشد ولی کیفیت آنها که از جنس مواد کامپوزیت ساخته شده اند مطلوب نیست و شیوه نصب آنها در مقایسه با تریم داخلی دیگر خودروها متفاوت و همراه با ایجاد نویز در بعضی مواقع می باشد . برای سوار شدن سرنشینان عقب کافی است دستگیره تنظیم زاویه پشتی صندلیها را حرکت دهید تا صندلیهای جلو در جلوترین موقعیت و همچنین پشتی صندلیها در حالت خم شده قرار بگیرند که این مکانیزم تک اهرمی یکی از نکات مثبت در سوار و پیاده شدن از خودرو است .

حرکت بر روی جاده و دینامیک رانندگی : با نشستن بر روی صندلی راننده و مشاهده شاخص نشانگر سرعت خودرو که در انتها عدد ۲۴۰ را نشان می دهد مطمئنا چشمانتان برقی خواهد زد . با چرخاندن سوئیچ ، موتور خودرو به آسانی روشن می شود ( روشن شدن موتور در هر دمایی  به خاطر سیستم انژکتوری به راحتی انجام می شود ) با فشردن پدال گاز صدایی متفاوت نسبت به دیگر خودروهای ساخت داخل خواهید شنید که تا حدودی دلنشین است ولی دور گرفتن موتور در مقایسه با انواع خودروهای پژو تا حدودی سنگین تر و با طمانینه صورت می پذیرد . با تعویض دنده ها از گیربکس خودرو رضایت کامل خواهید داشت و جابجایی کم دسته دنده برای تعویض ، باعث ایجاد حالت اسپرت در رانندگی می شود ، عملکرد کلاچ رضایتبخش است . اگر از حالت تخت پدال گاز از حالت سکون استفاده کنید زمانی نزدیک به ۱۱ ثانیه به طول می انجامد تا سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد ، تسلط بر خودرو به واسطه فرمان حساس آن بسیار عالی است ضمن آنکه نقطه ثقل پایین خودرو باعث می گردد تا جسارت فوق العاده ای را در عبور از پیچها به خرج دهید که این خاصیت فوق العاده انواع سیناد مدیون داشتن شاسی فولادی مجزا که در پایین ترین بخش بدنه قرار گرفته می باشد . سیناد به طرز نا خود آگاهی میل به سریع راندن و انجام مانورهای دلچسب را در شما ایجاد می کند چرا که ترمز خودرو هم در هر سرعتی یاری رسان شما است و به جرات میتوان گفت دلیل این تسلط فوق العاده دارا بودن چنین سیستم ترمز قوی و قابل اعتمادی می باشد . فرمانبری خودرو از فرامین شما فوق العاده است .

از لحاظ نقاط کور موجود در طراحی بدنه به ستونهای کناری شیشه ی جلو ، ستون قطوری که کمربند به آن متصل شده و دو ستون مستطیلی شکل انتهایی خودرو می توان اشاره کرد که استفاده از آینه های جانبی را در راندن خودرو در هر دو جهت عقب و جلو اجتناب ناپذیر می کند . اگر از سیستم هشدار دهنده هنگام حرکت به سمت عقب استفاده می شد تسلط بهتری در هنگام پارک کردن خودرو در شهر شلوغی مثل تهران فراهم می آمد . (ستونهای عقبی مانع دید هستند ) .

ایمنی غیر فعال بوسیله دو کمربند ایمنی در جلو تامین شده است ( استفاده از کمربند های ایمنی به علت موقعیت ستونهای پایه آنها و درهای بزرگ خودرو حالت آزار دهنده ای ایجاد می کند گرچه سازنده از گایدهایی برای راهنمایی تسمه کمربند ایمنی بر روی صندلی ها استفاده نموده اما در عمل استفاده از کمربند ایمنی آزار دهنده است که جای دارد از مکانیزمی شبیه به خودروی سی ال کی مرسدس بنز استفاده شود ) ، در بخش ایمنی فعال قدرت متغیر سیستم ترمز به نسبت وزن سرنشینان بواسطه وجود سوپاپ ال ای وی از نکات مثبت به شمار می رود . همچنین طراحی حجیم و قابل اعتماد فولادی شاسی خودرو که در انگلستان صورت گرفته و توسط موسسه تست مایرا هم تایید شده موجب آسایش خاطر شما خواهد شد همانطور که در تصادفاتی که متاسفانه به دلیل بی احتیاطی ها رخ داده آمار تلفات و جراحت ها ( که توسط کیش خودرو نیز تایید می گردد) به شدت نسبت به خودروهای هم رده کم بوده است . 

سرویس و نگهداری و هزینه تعمیرات : به علت فرانسوی بودن قوای محرکه ، سیستم ترمز ، فرمان و تعلیق خودروی سیناد ، در صورتی که رعایت نکات مورد اشاره در دفترچه راهنمای خودرو نظیر بازدید سیالهای روانکار و خنک کار را بنمایید میتوان گفت تا ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر پیمایش خودرو به جز مواد مصرفی نظیر لنت ترمز ، فیلترها و روغن ها هزینه دیگری را متحمل نخواهید شد البته در شهرهای شلوغی نظیر تهران پس از حدودا پیمایش ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر به تعویض مجموعه دیسک و صفحه کلاچ نیاز پیدا خواهید کرد .

تا زمان نگارش این مطلب تامین کننده قطعات یدکی خودروهای سیناد تعمیرگاههای کیش خودرو بوده اند ولی نکته قابل تامل درباره لوازم یدکی خودروی سیناد این است که تمامی قطعات موسوم به پاورترین ( شامل موتور ، گیربکس ، دیفرانسیل ، سیستم تعلیق ، ترمز ، فرمان ) این خودرو با خودروی لوگان که قرار است از ابتدای سال ۸۵ به طور انبوه وارد بازار ایران گردد و داخلی سازی (ایرانیزه) گردد مشابه است اما این استثنائات را نیز باید در نظر داشت :

۱ـ سرسیلندر موتور خودروی لوگان (ال ۹۰ ) دارای ۱۶ سوپاپ و دو میل سوپاپ در آن است ( همانند موتور ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ ) اما سرسیلندر موتور سیناد ۸ سوپاپ و یک میل سوپاپ دارد . کد موتور خودروی سیناد و لوگان برابر است و پارامترهایی نظیر قطر و کورس پیستون و بلوکه سیلندر آنها با یکدیگر برابر است . نتیجه گیری آنکه تفاوت ۱۸ اسب بخاری قدرت خروجی موتورهای لوگان و سیناد ناشی از تفاوت در تعداد سوپاپها و راندمان حجمی بالاتر در موتور لوگان است .

۲ـ اکسل عقب خودروی سیناد از نوع میل پیچشی است (مشابه با سمند ، ۴۰۵ ) ولی اکسل عقب خودروی لوگان دارای فنرهای لول (همانند دوو سی یلو ) می باشد که از خودروی کلیو به عاریت گرفته شده است .

به جز دو مورد فوق تفاوت دیگری بین این دو خودرو از لحاظ پاورترین تشخیص نداده ام . به عنوان نمونه شرکت چرخشگر تبریز وظیفه تولید گیربکس لوگان (سیناد ) را بر عهده گرفته است و برنامه تولید آن را در دست اجرا دارد ، قراردادهایی نیز برای تولید بخشهای دیگر پاورترین لوگان با دیگر قطعه سازان ایرانی منعقد گردیده که فرصت ذکر جزئی آنها از حوصله این مقاله خارج است .

feet problems
جمعه 24 شهریور 1396 12:24 ق.ظ
Every weekend i used to visit this website, as i want enjoyment, for the
reason that this this web site conations genuinely fastidious funny information too.
How long does it take to recover from Achilles injury?
پنجشنبه 16 شهریور 1396 06:40 ق.ظ
I'm not sure exactly why but this blog is loading very slow for me.

Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
I'll check back later on and see if the problem still
exists.
Larue
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 02:38 ق.ظ
These are genuinely great ideas in concerning blogging.
You have touched some fastidious things here. Any way keep up wrinting.
BHW
جمعه 1 اردیبهشت 1396 10:53 ق.ظ
Hi there, You've done a great job. I'll definitely digg it and personally recommend to my friends.
I'm sure they'll be benefited from this web site.
منصور
چهارشنبه 19 اسفند 1388 02:13 ب.ظ
سلام وبلاگ جالبی داری با تبادل لینک موافقی ؟؟؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان