تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - جدال یک ۶ سیلندر با ۸ سیلندر ؛ نیسان ماکسیما ۲۰۰۹ در برابر پونتیاک جی ۸
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جدال یک ۶ سیلندر با ۸ سیلندر ؛ نیسان ماکسیما ۲۰۰۹ در برابر پونتیاک جی ۸

2009 Nissan Maxima 3.5 SV vs. 2008 Pontiac G8 GT

 

اگر شما قصد خرید یک خودروی ۳۰ هزار دلاری داشته باشید با گزینه های زیادی روبرو هستید که باید بهترین آن را انتخاب نمایید . در این محدوده ی قیمت شرکت نیسان با مدل جدید ماکسیما که مجهز به موتور پرقدرت V6 - جعبه دنده ی CVT و دارا بودن یكی از بهترین شاسی های خودروهای دیفرانسیل جلو - حضور دارد . و در همان محدوده ی قیمت پونتیاك GT جدید با یك موتور بزرگ V8 - گیربكس 6 سرعته اتوماتیك و یك پلاتفرم بزرگ حضور دارد .

هر دو خودرو جادار هستند - هر دو سدانند ; یكی از آن ها قرن بیست و یكمی است و دیگری دارای ساختاری متعلق به اواخر قرن بیستم میباشد . كدام یك از این دو بهترین انتخاب با توجه به رقم پرداختی شماست ؟؟ 

مدل ممتاز این خودرو با موتور 5/3 لیتری V6 و پسوند SV عرضه میشود كه رینگ های 19 اینچی برای آن یك آپشن است .

مدیر استراتژی شركت نیسان " مارك پری " در مورد ماكسیما گفت : " در آغاز مراحل توسعه ی این خودرو قرار بود كه سیستم انتقال قدرت به عقب در نظر گرفته شود ولی با گذشت پروژه مهندسان بر سر به كارگیری پلاتفرم D كه در آلتیما نیز مورد استفاده قرار میگیرد به توافق رسیدند چرا كه كابین بزرگتر و وزن كمتری دارد " .

پری در ادامه افزود : "‌ هندلینگ این خودرو بسیار خوب است بنابراین ما به یك خودروی دیفرانسیل عقب نیاز نداریم "  .

اما در مقابل ساخته ی جدید استرالیایی ها یعنی G8 تعلق خاطر عمیقی به سیستم انتقال قدرت به عقب دارد .  این خودرو بر روی پلاتفرم " زتا " ی هولدن كومودور ساخته شده است و در حالی كه موتور v6 نیز در دسترس بود مدل G8 GT از یك موتور 6 لیتری V8 استفاده میكند . این خودرو با این موتور از قیمت پایه ی 29995 آغاز میشود .

با اضافه كردن :‌ گرم كن صندلی - صندلی های چرمی ( همانند ماسیمای SV) همراه با پكیج اسپرت ( فقط 900 دلار برای رینگ های آلیاژی 19 اینچی - تایرهای تابستانی بریجستون - پدال های فلزی و فرمان چرمی ) شما فقط 31485 دلار پرداخته اید ! ( یعنی فقط 1850 دلار هرینه ی این مقدار آپشن !! ) . پونتیاك G8 GT با 361 اسب بخار پتانسیل بیشتری نسبت به ب ام و 550  59275 دلاری دارد .

كنار هم ; ماكسیما و پونتیاك ; هر كدام تعریف خاصی را از واژه ی " اسپرتی " ارایه میكنند .

ماكسیما قلمی تر ; روان تر و مدرن تر به نظر میرسد . G8 بلندتر و پهن تر است ; نزدیك به 5/3 سانتیمتر . چهره ای نرم تر دارد و بیشتر شبیه یه یك رنده ی پنیر است . دختران گروه ما ( منظور مجله ی موتور ترند است سوء تفاهم نشود !! ) از این خودرو به طور خاصی متنفر بودند . در كل چهره ی G8 عضلانی تر و پرخاشگر از رقیب دیگرش بود .

هر دو خودرو اتومبیل های روزمره ی مناسبی برای صاحبانشان هستند . اتاق بزرگ - راحت و كنترل های ارگونومیك از ویژگی های هر دو خودرو است .

G8 یك لبه ی برجسته در قسمت تكیه گاه سر و صندلی عقب داشت . فضای داخلی این خودرو كاملا جادار است و دو نفر با قد 180 سانتیمتر میتوانند به راحتی در كنار هم بنشینند در حالی كه هنوز جای زانوی اضافی نیز وجود دارد .

خریداران ماكسیما میتوانند صندلی های تاشونده ی  40/60 را به صورت آپشن سفارش دهند .

كابین G8 به طور قابل توجهی با چرم پوشیده شده ; مواد با كیفیت و قطعات براق حتی برای یك چنین خودرویی اضافی نیز به نظر میرسند .

كابین ماكسیما صمیمی تر و عاطفی تر است  . داخل این خودرو آراسته و زیباست بدون آن كه پر زرق و برق باشد و تجمل خاصی را از خود بروز دهد .

طراحان نیسان كابین این خودرو را با گوشه های نرم و قطعات چرم طراحی كرده اند و این خطوط نرم در نهایت به صفحه ی نمایش كه در مركز  خودرو جای گرفته است ختم میشود ( این در حالی است كه نشان دهنده های پونتیاك همانند بازی آتاری دهه ی 70 است ) .

سانروف دوگانه ی نیسان ( كه فقط قسمت جلوی آن قابل باز شدن است ) سرنشینان را وادار به شگفتی میكند و لذت وصف ناپذیری را در سرنشینان ایجاد مینماید .

در كل درباره ی كابین نیسان میتوان گفت كه اسپرتی است ولی خیلی زیبا نیست .

موتور DOHC 24Valve V6 ماكسیما 290 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6400 ارایه میكند . موتور V8 G8 قدرتی برابر 361 اسب بخار را در دور موتور 5300 تولید مینماید . با وجود وزن سنگین تر در حدود 181 اسب بخار نسبت به ماكسیما هنوز اضافه قدرت 71 اسب بخاری این خودرو قابل توجه است . به همین دلیل شتاب سریع 1/6 ثانیه ای ماكسیما در حدود 5/0 ثانیه از پونتیاك كندتر است چرا كه پونتیاك ظرف مدت 6/5 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر در ساعت میرسد .

رانندگی با پونتیاك هیجان انگیزتر و جذاب تر است . عرش موتور هشت سیلندر این خودرو در كنار تعویض نرم و روان گیربكس 6 سرعته ی آن لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می آورد .

در تست توقف از سرعت 96 كیلومتر ماكسیما 7/5 خط ترمز بیشتری نسبت به پونتیاك داشت .

ماكسیما با سیستم دیفرانسیل جلوی خود توانست كار بزرگی را انجام بدهد . پایداری این خودرو به طور قابل ملاحظه ای زیاد بود و توانست به رقم 85/0 جی دست یابد . بیشتر قدرت این خودرو در دستان راننده است ولی هنوز از لحاظ هندلینگ با یك خودروی ایده آل فاصله دارد . به نظر میرسد اگر نیسان قصد تولید یك خودروی اسپرت واقعی را دارد باید از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده كند .

اما بار دیگر G8 خوش درخشید . فرمان پونتیاك به طرز محسوسی نرم تر و روان تر است . در حالی كه سیستم پایداری الكترونیكی خاموش است خودرو را تست میكنیم عقب پونتیاك در پیست 8 ( هشت انگلیسی ) شكل ما در حال منحرف شدن از مسیر بود ولی شاسی خودرو توانست تعادل خود را بدست بیاورد و خودرو كاملا تحت كنترل بود .

فاكتور لذت رانندگی قابل مقایسه نیست اگرچه ماكسیما نیز در این مورد قابل تامّل است .

و در این تست G8 تعادل بهتری داشت و به راحتی توانست به رقم 87/0 جی دست یابد .

پایان سخن :

رتبه ی اول : پونتیاك G8 GT

G8خودرویی است سریع - نرم - جادار و با دارا بودن سیستم از كار انداختن سیلندرها در مواقعی كه به آن نیاز نیست مصرف سوختی قابل قبول دارد ( 5/15 لیتر در شهر  - 8/9 لیتر در جاده ) . شما با قیمت 30 هزار دلار خودروی اسپرتی بهتر از این اتومبیل نمیتوانید پیدا كنید .

Saudi
پنجشنبه 15 شهریور 1397 09:57 ق.ظ
Нave you eveг thouցht aboᥙt writing аn e-book oг
guest authoring onn ᧐ther blogs? Ӏ һave ɑ
blog centered on thе saje subjects ʏou discuss ɑnd woսld
love to have youu share ѕome stories/іnformation. I know myy visitors ѡould appreciate your work.
Ιf you are even remotely іnterested, feel free tⲟ senjd me ɑn email.
vertrouwd viagra kopen
شنبه 26 خرداد 1397 03:28 ب.ظ
Incredible pⲟints. Outstanding arguments. Keep uр thе amazing
work.
viagra super active for sale'
پنجشنبه 23 فروردین 1397 11:18 ق.ظ
Vеry nice post. I simply stumbled սpon үour blog and wished to
mention tһat I have really loved browsing yoᥙr weblog posts.

After all I will Ьe subscribing оn your rss feed and I'm hoping yoս
write ɑgain vеry ѕoon!
Manar
یکشنبه 19 فروردین 1397 04:22 ب.ظ
Thanks for sharring your thoughts. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your next write ups thanks
once again.
Cialis prices
شنبه 18 فروردین 1397 04:59 ب.ظ

Kudos! A lot of material!

tadalafil 20mg cialis reviews cialis uk next day side effects of cialis how to purchase cialis on line buying cialis overnight achat cialis en itali can i take cialis and ecstasy cialis daily tadalafil generic
mezo
دوشنبه 6 فروردین 1397 01:39 ب.ظ
Greate pieces. Keep writing ѕuch kind of info ᧐n yoսr site.
Іm really impressed ƅy it.
Hi there, Υou've ɗone a fantastic job. І'll сertainly digg it
and personally recommend tօo my friends.
Ӏ am sսre they'll be benefited fгom thiѕ web site.
Generic cialis
شنبه 4 فروردین 1397 09:19 ب.ظ

Wonderful forum posts, Regards.
cialis uk next day enter site natural cialis only here cialis pills trusted tabled cialis softabs when will generic cialis be available cialis kaufen cialis 20mg cialis 5 effetti collaterali comprar cialis navarr cialis sans ordonnance
Buy cialis
پنجشنبه 2 فروردین 1397 09:55 ق.ظ

This is nicely said! .
opinioni cialis generico cialis 100 mg 30 tablet tadalafil 5mg cialis kaufen wo generic cialis soft gels buy cialis cialis 5 mg we recommend cialis best buy calis online prescriptions cialis
ask psychic question
چهارشنبه 10 آبان 1396 05:47 ب.ظ
من تمام مفاهیم که در پست شما معرفی کرده ام اعتماد دارم.
آنها بسیار متقاعد کننده هستند و مطمئنا کار خواهند کرد. هنوز پست ها هستند
خیلی سریع برای newbies آیا می توانید آنها را کمی بعد از آن بسط دهید؟
از پست شما متشکرم
Where are the femur tibia and fibula?
سه شنبه 17 مرداد 1396 01:05 ب.ظ
It's going to be end of mine day, except before end I am
reading this impressive paragraph to increase my
experience.
Mac
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:48 ق.ظ
Great beat ! I wish to apprentice even as you amend
your web site, how could i subscribe for a blog web site?
The account helped me a acceptable deal.
I were tiny bit acquainted of this your broadcast provided brilliant clear concept
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان