تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - ماشین زمان !! نبرد در ۳۰ سال پیش
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ماشین زمان !! نبرد در ۳۰ سال پیش

 Dodge Challenger SRT8 vs. 2008 Ford Shelby GT500

سه دهه ی پیش رقابت هیجان انگیزی بین خودروهای عضلانی در آمریکا در گرفته بود . از این میان رقابت دو خودروی دوج چلنجر و فورد موستانگ بسیار جالب توجه بود .

حالا پس از گذشت این همه سال دوباره این دو خودروی پرقدرت در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند تا برای هم عرض اندام نمایند .

دو سال پیش شرکت دوج گونه ی کانسپت چلنجر را معرفی نمود و حالا مدل تولیدی این خودرو نیز در دسترس است .

چهره ی چلنجر جدید یک طرح " ریترو " یا بازگشت به گذشته محسوب میشود . چراغ های چهار تایی جلو و قوس شیشه ی بغل از مشخص ترین ویژگی هایی است که از چلنجر قبلی به عاریت گرفته شده است .

طراحان این خودرو کمی این اتومبیل را پهن تر کرده اند و این پهنا به خوبی به چشم می آید . ستون B ضخیم نیز از مشخصات چلنجر جدید است .

داخل چلنجر با قطعات آلومینیومی براق كه سطح میانی داشبورد و كنسول را پوشانده تزئین شده است . داخل این خودرو بیش از هر چیزی شبیه به داخل كرایسلر 300 و دوج چاجر است .

فرمان مدل های عادی این خودرو چهارشاخه است ولی در مدل SRT8  شما یك فرمان سه شاخه را میبینید . صندلی های چرمی این خودرو نیز عضلانی و راحت هستند و شما را به خوبی بر روی خود حفظ میكنند .

برای سال 2008 كه اولین سال عرضه ی این خودرو است شركت دوج تنها گونه ی SRT8 را به فروش میرساند كه از یك موتور 1/6 لیتری V8 همی كه 425 اسب بخار قدرت و 420 پوندفوت گشتاور تولید میكند استفاده میكند .

از دیگر مشخصات این مدل میتوان به رینگ های آلومینیومی فورج شده ی 20 اینچی - دیسك های چهار كاناله ی برمبو و گیربكس 5 سرعته ی اتوماتیك اشاره كرد .

شركت دوج نتوانست گیربكس 6 سرعته ی دستی را برای این مدل آماده كند و به همین دلیل این خودرو تنها با گیربكس اتوماتیك به فروش میرسد .

قابل توجه است كه شركت دوج هر 6400 دستگاه دوج چلنجر SRT8 را كه برای تولید در سال 2008 در نظر گرفته شده بودند قبل از فروش رسمی این خودرو پیش فروش نمود .

گیربكس 6 سرعته ی دستی در سال 2009 در كنار مدل های ارزانتر كه زیر 24 هزار دلار قیمت دارند وارد بازار خواهد شد .

حالا دوج چلنجر در مقابل فورد شلبی 500 قرار گرفته است . خودرویی كه به یك موتور 4/5 لیتری V8 مجهز است . این موتور 500 اسب بخار قدرت و 480 پوندفوت گشتاور تولید میكند .

ترمزهای برمبو نگهدارنده ی این خودرو خواهند بود . گیربكس این خودرو نیز از نوع 6 سرعته ی دستی میباشد .

رنگ قرمز بدنه و نوارهای سفید رنگ ظاهر این خودرو را به شدت شبیه به یك كبرای خشمگین نموده است .

در تست شتاب شلبی توانست ظرف مدت 3/4 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر بر ساعت برسد . 400 متر را نیز در 6/12 ثانیه و در سرعت 183 كیلومتر تمام كرد .

در مقابل چلنجر با 34 كیلوگرم اضافه وزن و 75 اسب بخار قدرت كمتر شتاب صفر تا 96 برابر 7/4 ثانیه داشت و 400 متر را نیز در 1/13 ثانیه با سرعت 174 كیلومتر تمام كرد .

در رانندگی با شلبی انجام بعضی از امور نیاز به مهارت دارد : دقت در فشردن كلاچ و سبك كردن دنده ها راننده باید باید با چالاكی كلاچ را فشار دهد در غیر این صورت چرخ های عقب خودرو منحرف شده و خودرو به دور خود میچرخد .

اما در مقابل چلنجر همانند یك كودك است . باید دور موتور را در محدوده ی 1800 نگه داشت و در عین حال نیم تماسی هم با ترمز داشت سپس پدال گاز را فشرد به زودی این خودرو میتواند ظرف 7/4 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر در ساعت برسد .

شلبی به مدد وزن كم و گشتاور بیشتر توانست در تست مسیر دایره ای نیم ثانیه سریعتر از دوج عمل كند .

در هنگام قرار گرفتن این دو خودرو در كنار هم به تفاوت های آن ها بیشتر پی میبرید . چلنجر به طرز محسوسی بزرگتر است و شما را وادار به گفتن " این خودروی بزرگی است !‌" میكند .

این خودرو 25 سانتیمتر طویل تر و 5/6 سانتیمتر بلندتر از شلبی میباشد .

چلنجر خودرویی است كه بیشتر به چشم می آید ; داخل زیباتری دارد ; موتور 8 سیلندر همی آن غرنده تر از موتور اسباب بازی مانند شلبی است ; عملكرد فنربندی مستقل دوج به مراتب بهتر است و در مسیرهای صاف و رانندگی در حالات مختلف دوج بالانس بهتری دارد .

پایان سخن :

در كل این مقایسه یكی از نزدیك ترین مقایسه هایی بود كه انجام داده بودیم ولی باید اعتراف كرد كه برنده ی آن دوج چلنجر است . قیمت این خودرو 4000 دلار نیز ارزان تر است و امكانات بیشتری را در اختیار میگذارد .

رتبه ی اول : دوج چلنجر SRT8

رتبه ی دوم : فورد شلبی GT500

How did the Achilles tendon get it's name?
شنبه 18 شهریور 1396 01:50 ب.ظ
That is very interesting, You are a very professional blogger.
I've joined your feed and look forward to searching for extra of your great
post. Additionally, I have shared your web site in my social networks
How can we increase our height?
سه شنبه 17 مرداد 1396 03:49 ب.ظ
Thanks to my father who told me concerning this web site, this webpage is in fact amazing.
BHW
جمعه 1 اردیبهشت 1396 03:33 ق.ظ
It's very trouble-free to find out any matter on net as compared to books, as I found
this piece of writing at this web page.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان