تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - جنگ سدان ها : لکسس آی اس اف در برابر ب ام و ام۳ سدان
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جنگ سدان ها : لکسس آی اس اف در برابر ب ام و ام۳ سدان

 BMW M3 vs. 2008 Lexus IS F - Comparison Test

مدتی است که در کلاس سدان های پرقدرت خودروهای جدیدی معرفی شده اند . در این مقایسه که بین نسل چهارم " ب ام و ام ۳ " و خودروی جدید لکسس یعنی " آی اس اف " صورت میگیرد سعی شده تا به ویژگی های اسپرتی هر دو خودرو توجه شود .

هر دو خودرو دارای فنربندی اسپرت و تجهیزات لوکس هستند و موتورهایشان بر پایه ی موتور خودروهای فرمول ۱ شکل گرفته است .

چند ماه قبل ب ام و ام۳ با دو خودروی سدان دیگر مرسدس سی کلاس و آئودی آر اس ۴ مورد مقایسه قرار گرفت که توانست آن ها را شکست دهد ( این مقایسه در این وبلاگ نیز منتشر شده - به بخش مقایسه ی خودروها مراجعه کنید ) اما آیا ب ام و در این مقایسه میتواند از پس لکسس تازه وارد بر بیاید ؟

از لحاظ قیمت هر دو خودرو در یک حد و اندازه هستند به طوریکه برای مدل پایه رقمی در حدود ۵۶ هزار دلار در نظر گرفته شده است . البته ب ام و مورد آزمایش با داشتن آپشن هایی نظیر سیستم ناوبری - صندلی های گرم شونده و... ۶۴۴۵۰ دلار قیمت دارد .  لکسس هم با داشتن آپشن " سیستم صوتی مارک اند لوینسون " که ۳۹۹۰ دلار به قیمت خودرو افزود و سیستم ناوبری ۶۰۷۵۵ دلار قیمت دارد .

حال به بررسی نتیجه این آزمایش میپردازیم :

رتبه ی دوم : 2008 Lexus IS F

لکسس در این آزمایش امتیاز قیمت را نسبت به ب ام و داراست ولی این برتری خیلی هم محسوس نیست .

موتور ۸ سیلندر لکسس دارای ۵ لیتر حجم و ۴۱۶ اسب بخار قدرت میباشد . این موتور از لحاظ گشتاور با داشتن ۳۷۱ پوندفوت نسبت به ب ام و برتر است ولی باید توجه کرد که این میزان کشش در دور موتورهای بالای ۵۲۰۰ بدست می آید یعنی فقط ۱۶۰۰ دور کمتر از خط قرمز .

بیشترین شتاب این ماشین در محدوده ی سرعت ۴۵ تا ۱۱۰ کیلومتر بدست می آید یعنی زمانی که حداکثر گشتاور خودرو در دنده ی سه در اختیار شماست .

یکی از مشکلات لکسس وزن ۱۷۱۴ کیلوگرمی آن است که حدود ۴۵ کیلوگرم از ب ام و بیشتر است .

ما توانستیم گیبرکس ۸ سرعته مانوماتیک این خودرو را بررسی کنیم تعویض دنده با این گیربکس به سرعت صورت میگیرد و شما میتوانید از پدل شیفت کنار فرمان نیز استفاده نمایید به طوریکه کاهش دنده ها از طریق کشیدن دسته به سمت چپ و افزایش دنده ها از طریق کشیدن به سمت راست صورت میگیرد .

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در این خودرو برابر ۴/۴ ثانیه میباشد و مسافت ۴۰۰ متر ظرف ۸/۱۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۳ کیلومتر طی میشود .  حداکثر سرعت این خودرو به ۲۷۷ کیلومتر میرسد .

ترمزهای این خودرو باید بهتر شود چرا که برای توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر به ۵۱ متر مسافت نیاز است . با این حال هندلینگ لکسس به سختی دچار اشتباه میشود .

پایداری این خودرو با به دست آوردن رقم ۹۲/۰ جی در سطح مناسبی قرار دارد و با این خودرو میتوان پیچ ها را به سرعت طی کرد ولی خارج از پیچ باید خودرو مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود باشد چرا که در غیر این صورت به دور خود خواهد پیچید . البته سیستم های کنترل کششی و پایداری میتوانند از این واقعه جلوگیری کنند ولی ما در هنگام آزمایش این سیستم ها را خاموش کرده بودیم .

فرمان الکترومکانیکی این خودرو عملکرد خوبی دارد و فنربندی ها نیز واکنش مناسبی از خود نشان میدهند . ارتباط بین ادوات و راننده در حد عالی است . در کل این خودرو اتومبیلی است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت ولی انتخاب ب ام و کار بهتری است .

خودروی اول : 2008 BMW M3

همواره یکی از نقاط قوت خودروهای ب ام و و به خصوص بخش ام اسپرت موتور بوده است . ام ۳ جدید نیز با داشتن موتور ۴ لیتری هشت سیلندر که ۴۱۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که در دور موتور ۸۳۰۰ بدست می آید .

حداکثر گشتاور این موتور برابر ۲۹۵ پوندفوت میباشد که از دور موتور ۳۹۰۰ تا ۸۴۰۰ در دسترس است .

دنده ی جادویی این خودرو دنده سه است چرا که بهترین نسبت دنده در این دنده وجود دارد .

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ب ام و برابر ۱/۴ ثانیه میباشد که ۳/۰ ثانیه از لکسس سریعتر است همچنین نسبت به مدل کوپه نیز ۱/۰ ثانیه سریعتر شده است . این برای ما خیلی جالب است چرا که مدل سدان به سقف فیبرکربنی مدل کوپه مجهز نیست و افزایش وزن ۵۰ کیلویی را نیز متحمل شده است .

البته تمام این خودرو فقط موتور نیست بلکه نباید نقش شاسی و فنربندی را نیز نادیده گرفت .

در این خودرو سه حالت تنظیم فنربندی وجود دارد : راحت - عادی و اسپرت که در حالت اسپرت فنربندی ها حالت خشک تری را به خود پیدا میکنند .

ا م ۳ نسبت به لکسس دوست داشتنی تر است و ترمزها و فرمان فوق العاده ای دارد .

فرمان نیز دارای دو حالت اسپرت و عادی است که در حالت اسپرت فرمان تیز تر میشود ولی تاثیری در قابلیت های خودرو ندارد در حقیقت این دو حالت بیشتر اسمی است و جنبه ی عملی زیادی در آن دیده نمیشود .

سیستم پایداری الکترونیکی این خودرو دارای سه حالت خاموش - ام دینامیک و روشن میباشد . حالت ام دینامیک برای رانندگی های سریع بسیار عالی است و ما فقط هنگام تست این سیستم را خاموش نمودیم .

در کل ب ام و ام ۳ دارای نکات مثبت فراوانی است و تنها نکته ی منفی آن سیستم آی درایو آن است .

How you can increase your height?
دوشنبه 27 شهریور 1396 09:51 ق.ظ
If some one desires expert view about blogging and site-building after that i propose him/her to
pay a visit this web site, Keep up the nice work.
foot problems
شنبه 18 شهریور 1396 07:46 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog
and was wondering what all is needed to get
setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a
pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% sure.
Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Cheers
house fitness
دوشنبه 22 خرداد 1396 11:47 ق.ظ
Wohh precisely what I was searching for, appreciate it for putting up.
BHW
پنجشنبه 31 فروردین 1396 09:40 ق.ظ
Just wish to say your article is as surprising. The
clearness in your post is simply great and i could assume you're an expert on this subject.
Well with your permission let me to grab
your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please
continue the gratifying work.
می خوای امار وبلاگت چندین برابر کنی؟؟
پنجشنبه 20 اسفند 1388 11:12 ب.ظ
سلام وب مستر عزیز خسته نباشید سایت فوق العاده خوبی دارید
همین امروز امار خود را منفجر کنید
هر کلیک 100تومان اعتبار
هم اکنون 350 نفر انلاین در سایت هستند عضو شوید و لینک خود ثپت کنید
1- بنر سایت شما رایگان در هزاران سایت نمایش داده میشود
2- لینک شما را به طور هوشمند در هزاران سایت به نمایش گذاشته میشود
3- لینک و سایت شما را سیستم بهینه کرده و باعث افزایش رانک سایت شما میشود
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان