تبلیغات
بررسی تخصصی خودرو - مازراتی گران توریسمو
بررسی تخصصی خودرو
مخصوص ماشین باز ها

لینکدونی

آرشیو

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مازراتی گران توریسمو

کمپانی مازراتی سابقه ای طولانی در زمینه ی عرضه ی خودروهای لوکس و اسپورت مسابقه ای دارد و خودروهای آن همواره میراث گرانبهایی را برای این خودروساز ایتالیایی به جا گذاشته اند.مدتی قبل در نمایشگاه خودروی پاریس 2008،مازراتی نسل جدیدی از خودروهای کورسی خود را رونمایی کرد.این خودروی فوق العاده اسپرت و زیبا ، مازراتی "گرن توریسمو ام سی کورسی " نام دارد.به احتمال فراوان کمپانی مازراتی از این خودرو در مسابقات لمانز سال آینده استفاده خواهد کرد و با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و قدرت فنی مهندسی بالا در خودروهای مسابقه ای مازراتی ، موفقیت آن دور از انتظار نخواهد بود.از جمله رقیبان مطرح این خودرو  می توان به "پورشه 911 جی تی 3" و "آئودی آر 8 جی تی 3" اشاره کرد.مازراتی "گرن توریسمو ام سی کورسی" بر پایه مدل "گرن توریسمو اس" شکل گرفته است که به منظور شرکت در مسابقات اتومبیلرانی به شکل یک خودروی مسابقه ای تمام عیار در آمده است.مازراتی گرن توریسمو در سال 2005 توسط پنین فارینا طراحی و در سال 2007 به بازار عرضه گشت.طراحی بسیار زیبا و نوگرایانه باعث شد تا طرح  فضایی گرن توریسمو پایه گذار طراحی نسل های آینده کمپانی مازراتی شود.

بدنه خودرو علاوه بر زیبایی خیره کننده و تناسب فوق العاده ی آن بسیار اسپرت جلوه می دهد. کیت بدنه ی اسپورت و زیبا ، یک خودروی مسابقه ای تمام عیار را در ذهن هر بیننده ای تداعی می کند.کاپوت کشیده به همراه گلگیرهای پهن طرح خودرو را به یک شاهکار بدل ساخته است. همانطور که گفته شد "گرن توریسمو ام سی کورسی" برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تجهیز شده است از همین رو کیت عادی بدنه با نمونه ی ویژه ای تعویض شده است.در قسمت جلو ، سپر عظیم الجسه ی آیرودینامیک به همراه اسپویلر کوچک از جنس فیبر کربن خود نمایی می کند. یک شیار بسیار بزرگ عرضی بر روی سپر جلو ایجاد شده است که با کمک پیش رادیاتور سنتی مازراتی ، نقش به سزایی در خنک سازی مجموعه ی فنی دارد.همچنین بر روی کاپوت نیز سه شکاف بادگیر به منظور رساندن هوای خنک به مجموعه ی ترمز ایجاد شده است که طرح بسیار جذابی به جلو پنجره خودرو بخشیده است. در قسمت عقب سپر آیرودینامیک به همراه بامپرهایی از جنس فیبر کربن خودنمایی می کند. دو عدد لوله ی اگزوز دایره ای شکل نیز از وسط هواکش به بیرون راه یافته است که حالتی تهاجمی به خودرو بخشیده است. چراغ های چند ضلعی و اسپویلر کوچک نصب شده بر روی در صندوق عقب و نوشته ی مشکی رنگ مازراتی تکمیل کننده قسمت عقب این شاهکار هستند.

قسمت جانبی خودرو در نهایت زیبایی و هماهنگی به سر می برد. سه هواکش کوچک کرومی به همراه یک هواکش عرضی جدید بر روی گلگیر نصب شده اند که علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارند.این هواکش ها باعث خروج هوای گرم از مجموعه ی ترمز  و خنک شدن آن می شود. آینه های جانبی به همراه دستگیره های در به رنگ مشکی درآمده اند.در روی ستون آخر خودرو نیز آرم بیضی شکل مازراتی خودنمایی می کند.

پنجره های کناری خودرو همانند اکثر خودروهای اسپورت مسابقه ای به صورت پلاستیک در آمده است تا در مواقع تصادف خطر شکستگی و آسیب رساندن به راننده که در نمونه ی شیشه ای شایع است را به همراه نداشته باشد. پنجره های کناری به صورت ثابت می باشند که تنها قسمتی کوچکی از آن توسط دست به صورت کشویی باز می شود .

رینگ های جانبی خودرو بسیار زیبا و متناسب با کاربرد مسابقه ای خودرو طراحی شده اند. رینگ های 11 پره سبک وزن ، حالت کورسی خودرو را بسیار بالا برده است.  اندازه ی این رینگها در جلو "12 اینچ در 18 اینچ" و در عقب "13 اینچ در 18 اینچ" می باشد. تایر نصب شده بر روی این رینگها ساخت شرکت پیرلی می باشد که به صورت  ویژه برای مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده است.اندازه ی تایر های خودرو در جلو " 18/650/285 " و در عقب " 18/690/315 " می باشد.

ترمز های پر قدرت نصب پشت چرخ های خودرو بسیار قدرتمند و دارای ضریب اعتماد بسیار بالایی هستند . تکنولوژی های پیشرفته در ساخت ترمز ها نیز رسوخ کرده است از همین رو  به منظور جلوگیری از خرابی دیسک در ترمزهای ناگهانی و تحمل فشار و گرمای بسیار بالا ، جنس آن از فلز استیل انتخاب شد که با توجه به ترمز های پیا پی در مسابقات اتومبیلرانی ، انتخاب بسیار مناسبی برای این خودرو می باشد . دیسک ترمز ها در جلو " 380 میلیمتر " و در عقب " 313 میلیمتر " قطر دارند . این ترمز ها همچنین از سیستم ضد قفل و تنظیم و تقسیم نیروی ترمز نیز بهره می برد

متخصصان مازراتی در ساخت شاسی خودرو نیز از استیل ضد زنگ استفاده کرده اند که مقاومت بسیار بالای آن دلیل این انتخاب بوده است . کمک فنرهای نصب شده از نوع هیدرولیک هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند.

قسمت داخلی خودرو به صورت کامل به صورت مسابقه ای درآمده است. استفاده از فیبر کربن در جای جای اتاق به چشم می خورد . داشبورد لوکس گرن توریسمو با نمونه ی مسابقه ای از جنس فیبر کربن تعویض شده است . هدف سازنده از استفاده فراوان فیبر کربن ، پایین آوردن وزن و دمیدن روح اسپورت در قالب خودرو می باشد . از همین رو قسمت اعظمی از اتاق از جنس فیبر کربن ساخته شده است از جمله : داشبورد و کنسول مرکزی.

صندلی های چهار نفره ی راحت و لوکس خودرو " مازراتی گرن توریسمو اس " برداشته شده و به جای آنها تنها یک صندلی مسابقه ای از جنس فیبر کربن و با روکش چرم  داخل اتاق نصب شده است که آرگونومی بسیار خوبی دارد. یکی از نوآوری های جالب توجه که سطح ایمنی این خودرو را بسیار بالا برده است ، نصب کمربندهای ایمنی با شش نقطه ی اتصال می باشد که فرد را کاملا بر روی تکیه گاه محکم و اجازه حرکت عرضی را به راننده نمی دهد. میله بندی فرمان با نمونه بلند مسابقه ای تعویض شده است و همین امر غربیلک فرمان را کمی به سمت عقب کشانده و سازنده را مجاب به عقب بردن صندلی کرده است.

طبق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل ، خودروهای شرکت کننده در مسابقات باید بوسیله ی رول بار ایمن سازی شده باشند از همین رو سازنده بوسیله رول بار  اتاق را کاملا ایمن و به شکل یک قفس مسحکم درآورده است که احتمال تغییر حالت اتاق در زمان تصادف و آسیب رساندن به راننده را بسیار پایین آور است . در این نسل از خودروی مسابقه ای ، مجموعه ی پشت فرمان از جمله کیلومتر شمار ، صفحه ی نشان دهنده ی دور موتور ، آمپرها و چراغهای هشدار دهنده ، حذف و یک مانیتور "ال سی دی" جایگزین آنها شده است که تمام اطلاعات فنی خودرو را به صورت دیجیتال برای راننده به نمایش در می آورد . همانند تمامی خودروهای مسابقه ای ، کلیدهای زیاد بر روی کنسول ، داشبور و فرمان اسپرت تکمیل کننده ی بخش داخلی هستند که در این خودرو از آرگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشند.

موتور نصب شده بر روی "گرن توریسمو ام سی کورسی " یک نمونه هشت سیلندر خورجینی با حجم 4691 سی سی می باشد که در  زیر کاپوت کشیده ی جلو به صورت طولی نصب شده است .یک ای سی یو پیشرفته ی ویژه برای این خودرو تدارک دیده شده است که قدرت موتور این خودروی دوست داشتنی  را به 450 اسب بخار می رساند. گشتاور خودرو نیز  "376 آی بی- اف تی" می باشد که در دور " 4750 دور بر دقیقه " به چرخ های عقب منتقل می شود . کمپانی مازراتی میزان حداکثر سرعت این خودرو را اعلام نکرده است ولی با توجه به قدرت فنی بالا می توان سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت را برای آن متصور شد .

استفاده از مجموعه ی اگزوز با لوله هایی با قطر بیشتر و کاتالیزورهای قوی نیز در افزایش قدرت خودرو نقش اساسی داشته است .

32 سوپاپ فرج کاری شده بر روی سر سیلندر خودنمایی می کند که از سیستم  متغیر باز و بسیته شدن سوپاپ ها بهره می برد. این سیستم علاوه بر کنترل بهتر سوخت ورودی و خروجی ، باعث کاهش مصرف سوخت نیز می شود . موتور از سیستم خنک سازی با آب ، روغن و هوا استفاده می کند . مجموعه ی انتقال آب مورد بهینه سازی قرار گرفته است . لوله های انتقال آب قطر بیشتری پیدا کرده اند و رادیاتور استاندارد گرن توریسمو اس ، با نمونه ی بزرگتر تعویض شده است که به دلیل حجم بیشتر آب گردشی ، موتور را بهتر از قبل خنک می کند . مازراتی نسل جدید مخزن سوخت را بر روی این مدل نصب کرده است . مخزن سوخت کاملا از جنس فیبر کربن ساخته شده است که وزن بسیار پایینی دارد . استفاده از فیبر کربن در ساخت باک ، مقاومت آن را بسیار بالا برده است و ضریب مقاومت دیواره ی داخلی در مقابل خوردگی را بسیار بالا برده است .

یک مجموعه کلاچ قدرتمند و مقاوم از جنس فیبر کربن ، وظیفه انتقال قدرت به گیربکس دستی منتقل می کند . به احتمال فراوان گیربکس نصب شده بر روی "گرن توریسمو ام سی کورسی " از نوع شش سرعته ی دستی با ضریب دنده های پایین می باشد که بوسیله روغن های مخصوص خنک سازی می شود.

طبق گفته ی سخنگوی کمپانی مازراتی این مدل از گرن توریسمو تنها برای مسابقات اتومبیرانی تجهیز و ساخته شده است . ولی به احتمال فراوان در سال 2009 ، به صورت سفارش از قبل مشتری کیت این مدل بر روی گرن توریسمو های معمولی نیز نصب خواهد شد و امکان استفاده از آن در خارج از پیست مهیا خواهد شد .

How can you get taller in a week?
دوشنبه 16 مرداد 1396 12:36 ب.ظ
This piece of writing offers clear idea designed for the new users of blogging, that genuinely how
to do blogging and site-building.
likeableice8335.weebly.com
سه شنبه 6 تیر 1396 03:34 ق.ظ
Hello would you mind letting me know which webhost you're using?
I've loaded your blog in 3 completely different
web browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
Can you suggest a good hosting provider at a fair price?
Cheers, I appreciate it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

جدید ترین خودروهای روز دنیا را از من بخواهید
مدیر وبلاگ : ali gholami

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین خودرو برای سواری چیست؟











نویسندگان